اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط | رئیسی و زاکانی شمشیر را برای رانت‌خواران از رو بستند!/ از کلید مهرعلیزاده برای حل مشکلات تا وعده پرداخت حقوق به بانوان خانه‌دار

در سیزدهمین بسته خط و ربط خلاصه‌ای از فعالیت رسانه‌ای نامزدهای ریاست جمهوری و اخباری از گوشه و کنار انتخابات از نظرتان می‌گذرد.

خط و ربط | رئیسی و زاکانی شمشیر را برای رانت‌خواران از رو بستند!/ از کلید مهرعلیزاده برای حل مشکلات تا وعده پرداخت حقوق به بانوان خانه‌دار

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: شمارش معکوس ۲۰ روزه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آغاز شده است و نامزدها و همراهان آن‌ها از هر فرصتی برای اعلام و ارائه برنامه‌های خود استفاده می‌کنند. به سیاق ادوار گذشته و به منظور بهره‌گیری همه نامزدها از حضور در رسانه ملی برنامه‌های مناظرات هم تهیه و اعلام شده است. البته شرایط کرونایی زمینه‌ساز کوچ تبلیغات انتخاباتی نامزدها به فضای رسانه بویژه صدا و سیما شده است.
 


طبق جدول قرعه‌کشی شده برنامه‌های نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، هر کاندیدا از روز دوشنبه می‌تواند ۲ مستند از خود با مدت زمان ۳۰ دقیقه برای پخش آماده کند.

همچنین پس از کش‌وقوس‌ها در انتخاب مجری مناظرات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بالاخره سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات از انتخاب مرتضی حیدری به عنوان مجری مناظره‌های انتخاباتی خبر داد.

سیزدهمین بسته خط و ربط را در ادامه از نظر می‌گذرانید.
 


می‌دانم ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب چه کسانی رفته

سید ابراهیم رئیسی در اولین برنامه تبلیغاتی خود در رادیو اقتصاد گفته:‌ آقایان برای ارز ۴۲۰۰ تومانی توجیهاتی دارند اما باید دید چه‌اندازه از آن به سفره مردم رفته است؟ این ارز به دست افراد خاصی رفته که به تعداد انگشت های یک دست یا دو دست و سه دست هستند. البته تعداد آنها برای من مشخص است. مثلا کسانی که واردکننده نهاده دامی هستند مشخص است. در این رابطه باید اقدام متفاوتی صورت گیرد.

او تأکید کرده: به عقیده من دولت دارد پر هزینه اداره می‌شود که باید از هزینه هایش کاسته شود و به عبارت دیگر نرخ تورم باید کاهش یابد. اینکه باید تورم یک رقمی شود بله، خیلی بایدهای دیگر وجود دارد. اما برنامه هایی داریم که اینها امکان پذیر خواهد بود.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرده: ما باید تولید را رونق دهیم تا مشکل گرانی، اشتغال، تورم و بسیاری از مشکلات حل شود و مسأله اقتصاد مقاومتی پا بگیرد و مردم امید پیدا کنند. تولید یک بحث راهبردی است.
 


بخور در رو تمام!

علیرضا زاکانی در نشست خبری گفته: دولت من، دولت ژنرال های خسته و یا غلامان حلقه به گوش نیست و دولت جوانان فرهیخته است. وی تصریح کرده: تخریب‌کنندگانم مرد باشند و بیایند رودررو صحبت کنیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرده که هرکسی شعار بدهد دولت هیچ‌کاره است، نشانه بی‌کفایتی اوست. زاکانی همچنین گفته: دوران بخور در رو هم برای رانت‌خواران را خاتمه می‌دهیم.

زاکانی اون را هم گفته که هیچ منبع درآمدی برای تبلیغات ندارم و از فضای مجازی و رسانه‌ها برای تبلیغ استفاده می‌کنم و تمام هزینه‌ای که بتوانم برای تبلیغ صرف کنم صد میلیون تومان است.
 


وقت جراحی‌های بزرگ رسیده!

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم گفته: تومورهای بزرگ کشور با مُسکّن حل نمی‌شود و امروز وقت جراحی‌های بزرگ رسیده است. ارز ۴۲۰۰ تومانی یک نمونه از غارت اموال مردم است، برخی توانستند خود را به این شاه لوله برسانند و از این رانت استفاده کنند.

او در گفت‌وگویی دیگر تصریح کرده که این دولت نسبت به ضربه خوردن مردم بی‌رگ بود و آنها را بدون حفاظت رها کرد.

 


مسکن چه ربطی به تحریم دارد؟! 

سعید جلیلی در گفت‌وگویی تصویری تحت عنوان «روایت مسکن» گفته: مهمترین حقوق شهروندی و وظایف قانونی دولت، تامین مسکن مورد نیاز مردم است. با ساخت مسکن نه تنها نیاز مردم برطرف می‌شود بلکه این صنعت به علت در ارتباط بودن با بیش از صد صنعت دیگر، رابطه مستقیم با بحث اشتغال دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرده که وقتی گفته می‌شد که چرا وضعیت بازار مسکن اینگونه است، می‌گفتند اثر تحریم است؛ زمین، مصالح تولید داخل و نیروی انسانی دخیل در صنعت مسکن چه ربطی به تحریم دارد؟! هر یک واحد مسکنی که متناسب با نیاز جامعه ساخته نمی‌شود، یعنی یک خانواده امید صاحب‌خانه شدنش کمتر می‌شود.
 


به بانوان خانه‌دار، حقوق می‌دهم

محسن رضایی هم تأکید کرده که دولت من «دولت اقدام و تحول» است و خانه داری را شغل می‌دانیم و به بانوان خانه‌دار، حقوق خواهیم داد.

او تصریح کرده که در دولت ما هیچ تصمیمی بدون پژوهش و مطالعه انجام نخواهد شد و اینگونه نیست که مردم را به بورس بیاوریم و بورس راه بیفتد و از جیب مردم مشکلات خود را برطرف کرده و مردم را به حال خود رها کنیم.

رضایی معتقده که یکی از مشکلات اساسی ما در توسعه روابط اقتصادی این است که بسیاری از سفارتخانه‌های ما فاقد رایزن اقتصادی هستند. او قول اصلاح این مسئله را هم داده است.

 


کلید مهرعلیزاده برای حل مشکلات اقتصادی

محسن مهرعلیزاده در اولین برنامه تبلیغاتی خود در رادیو اقتصاد گفته: من اعتقاد دارم که امروز فقر، تنگدستی، رکود، شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی، رنجی بیش از حد بر مردم وارد کرده است.

او معتقده که یکی از عمده مشکلات کشور این است که تمام برنامه‌های اقتصادی که تولید شده بر محور الگوی مشخص توسعه‌ای طراحی نشده‌ است.

مهرعلیزاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرده: کلید رفع مشکلات اقتصادی کشور مسئله توجه جدی به امر تولید است. ما باید تمام توجه‌مان را روی مسئله تولید و رفع موانع آن بگذاریم. آنچه تولید را قفل کرده، موانع بروکراتیک است.

کاندیدا توئیت | از طرح هر ایرانی یک خانه جلیلی تا توئیت غیرمحترمانه مهرعلیزاده
 

 

 


یک تقابل تند توئیتری!
 


رستم قاسمی در توئیتی اطلاع داده که:
 


پزشکیان هم توئیت کرده:
 

 

واکنش کدخدایی به دروغ‌پردازی جدید بی‌بی‌سی فارسی

در پی شیطنت جدید انتخاباتی رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر به این دروغ‌پردازی واکنش نشان داد. 

گفتنی است این رسانه ضدانقلاب با تحریف سخنان کدخدایی گفته است که سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید به صادق لاریجانی درباره اعتراضی که به رد صلاحیت‌ها داشته تذکر داده است.

 

 

مراقب تکنیک تحریف در انتخابات باشیم

مهدی فضائلی نوشته: جریانی با تمسک به تکنیک تحریف تلاش می‌کند کاهش مشارکت را به نبودن رقابت در بین نامزدها نسبت دهد تا سپس شورای نگهبان و مرکزیت نظام را بخاطر نظارت استصوابی و عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها مقصر این‌کاهش مشارکت معرفی نماید!

در بخش دیگری از این یادداشت آمده: در دور سوم که آیت‌الله خامنه‌ای نامزد اصلی بودند بالای ۷۴ درصد را تجربه کردیم. اما در دور ششم که دکتر احمد توکلی برای اولین‌بار وارد رقابت نسبتاً جدی با مرحوم هاشمی رفسنجانی شد این مشارکت بدلیل اوضاع نابسامان اقتصادی آن زمان فاقد مشارکت بالا بود و با ۵۰/۶۶ درصد مشارکت برگزار گردید.

ترساندن؛ اصلی‌ترین راهکار اصلاح‌طلبان!

حسین شریعتمداری گفته: اصلی‌ترین راهکار اصلاح‌طلبان در انتخابات ترساندن مردم است. مدیرمسئول روزنامه کیهان معتقده: اصلاحات در این ۸ سال از آقای روحانی حمایت کرد و همه‌ این عملکردها پای اصلاحات هم نوشته می‌شود

اصلاح‌طلبان صدای مردم شوند!

روزنامه شرق معتقده دولت بعد کار مهمی از پیش نخواهد برد، احمد غلامی در سرمقاله این روزنامه امروز شرایط اصلاح‌طلبان را بهترین زمان برای تبدیل شدن به صدای مردم عنوان کرده و نوشته: البته نه صدای اپوزیسیون. بین این صدا یعنی صدای مردم بودن و صدای اپوزیسیون راه پرخطری وجود دارد. اگر اصلاح‌طلبان به آن سمت نلغزند، می‌توانند موج سوم اصلاح‌طلبی را به راه انداخته و خارج از قدرت، قدرت بی‌قدرتان را تجربه کنند.

الیاس حضرتی نیز در واکنش به مطرح شدن ادعایی در فضای مجازی مبنی بر حمایت حزب اعتماد ملی از محسن مهرعلیزاده که از طرف برخی مخاطبان از او پرسیده شده بود، در توییتر نوشت: «حزب اعتماد ملی پشت سر هیچ‌کس نرفته و نامزدی ندارد»

از گوشه و کنار انتخابات

- معاون سیاسی سپاه با اشاره به اینکه سپاه در انتخابات ورود مصداقی ندارد گفته:  این نهاد نه تنها نامزدی در انتخابات ندارد بلکه از هیچ فرد و یا لیست خاصی حمایت نمی‌کند.

- سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات تأکید کرده که اظهارات ساختار شکنانه در مناظره‌ به مراجع ذیربط گزارش می‌شود.

- دبیر ستاد انتخابات صداوسیما درباره زمان پخش مناظره‌ها و رقابت‌های فوتبال جام جهانی بیان کرد که تلاش می‌شود ساعت پخش این دو با هم تلاقی نداشته باشد.

- محمود زمانی قمی عضو ارشد بنیاد باران و استاندار استان مرکزی در دولت حسن روحانی نیز به عنوان رئیس ستاد محسن مهرعلیزاده منصوب شد. همچنین مهرعلیزاده در حکمی حسین معینی را به عنوان مشاور عالی و معاون ستاد مرکزی خود منصوب کرد. 

انتشار تصویر مشترک سعید محمد و آیت‌الله رئیسی

- فعالان مجازی نزدیک به سعید محمد با انتشار توییت‌هایی خبر از اتفاقی دادند که جزئیاتی درباره آن ذکر نشده، اما باعث جنب و جوش در بدنه حامیان وی شده است. با اینکه هنوز زمان و جزئیات اتفاق مذکور روشن نشده اما تعدادی از این افراد، تصویر مشترک سعید محمد را در کنار آیت‌الله رئیسی منتشر کرده و خبر از فصل جدید فعالیت‌های انتخاباتی داده‌اند. 

تاثیر زیاد مناظره‌های انتخاباتی بر پیروزی کاندیداها

- نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان می‌دهد:  ۶۴.۲  درصد پاسخگویان تاثیر مناظره‌های انتخاباتی را در پیروزی داوطلبان «زیاد» می‌دانند. همچنین  ۴۸.۵ درصد اعلام کردند «شبکه‌های اجتماعی» موثرترین راه برای انجام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول